Content marketing voor het verhogen van uw sales

Content marketing

Technologie verandert onze manier van leven en beïnvloedt ons koopgedrag. Voor marketeers betekent dit dat een omslag nodig is in de interactie met de consument. Meer dan ooit draait marketing om het benaderen van het individu. Voor uw onderneming is het daarom essentieel om een gedegen content marketing strategie te ontwikkelen, evengoed ter bevordering van uw business-to-business sales.

Hier volgen vijf redenen om content marketing in te zetten.

1. Val op in de marketingmassa

We leven in een maatschappij waarin we voortdurend worden bestookt met informatie. Consumenten zijn terughoudend geworden ten opzichte van de vele marketingboodschappen die ze dagelijks te verwerken krijgen. Liefst 99,9 procent van alle banner ads wordt niet aangeklikt en van de aanbiedingen per email wordt 81 procent nooit geopend.

Traditionele marketing is veel minder effectief geworden, terwijl de kosten gelijk blijven. Daarom staan marketeers voor de uitdaging hun communicatie optimaal toegankelijk te maken. Entertainment, interactie en het bieden van toegevoegde waarde zijn aspecten die de marketingmoeheid van de potentiële consument moeten doorbreken.

2. Wordt gevonden via de zoekmachines

Meer dan driekwart van de consumenten doet eerst online research voor er tot aankoop wordt overgegaan. Bijna altijd is een zoekopdracht in Google het vertrekpunt. Het is daarom voor uw bedrijf of merk cruciaal om hoog in de zoekresultaten te verschijnen. Online marketeers zijn het erover eens dat het bieden van waardevolle content de sleutel vormt.

Die content moet erop zijn gericht de consument iets bij te brengen of ergens bij te kunnen helpen. Als die de boodschap vervolgens deelt of een link plaatst, zult u stijgen in de rangorde. Waar Google Adwords vooral efficiënt kan werken voor de grotere bedrijven, kan het bieden van relevante en informatieve content via blogs effectief zijn voor ondernemingen die grip willen houden op de kosten.

3. Bied een unieke ervaring van uw merk

Consumenten die uw merk opzoeken of tegenkomen moeten worden overtuigd dat zij gebaat zijn bij uw producten of diensten. Omdat bezoekers bij u terecht komen via een zoekopdracht, een persoonlijke aanbeveling of een link via sociale media, is het belangrijk om langs elke weg uit te nodigen tot verdere verbondenheid.

Inzichtelijke content, zowel geschreven als audiovisueel en geschikt voor verschillende media, helpt u het vertrouwen van de consument te winnen en een optimale gebruikerservaring te bieden.

4. Ga relaties aan met uw publiek

Voortbordurend op het voorgaande punt, is het van belang de band met de consument te verstevigen. Naarmate die vertrouwd raakt met uw merk en een emotionele connectie maakt, komen de sales steeds dichterbij. Zorg daarom voor een constante stroom van informatieve content naar uw beoogde publiek. Dit kan heel goed door middel van e-mails en uw sociale media kanalen. Uiteindelijk doet u een aanbieding, waar uw relatie op dat punt al veel ontvankelijker is.

5. Creëer loyaliteit

Als de verkoop is voltooid, heeft u de voorgaande stappen goed doorlopen. Natuurlijk wilt u dat uw klant tevreden is en in de toekomst meerdere aankopen bij u zal doen. In dit geval is content marketing erop gericht het de klant op de hoogte te houden van nieuwe interessante aanbiedingen en het goede gevoel na aankoop te versterken.