Trainingen

De overdracht van onze kennis op het gebied van digitale strategie, content, online marketing en technologie is een belangrijk onderdeel van onze diensten. We bieden daarom een aantal cursussen aan die we op maat  verzorgen. Hierdoor zijn we in staat direct in te spelen op het kennisniveau van de deelnemer(s).

Digitale trends in uw business (digitale strategie)

Is uw organisatie voldoende op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op het gebied van digitale media? Welke mogelijkheden worden reeds ingezet door uw concurrenten en op welke vlakken kan uw organisatie nog stappen maken?

De boardroom brainstorm is een combinatie van een presentatie en een brainstorm. We verdiepen ons voor deze sessie in uw markt en combineren dit met onze kennis.

Doelstelling: ontwikkelen van digitale visie en strategie. Vaak ingezet als aftrap voor de ontwikkeling van strategische plannen.
Voor wie: directie en hoger management
Duur: 3 uur

Content strategie voor uw organisatie (digitale strategie)

In deze training geven we inzicht in de mogelijkheden van content voor uw organisatie. We leren u om een vertaalslag te maken van business doelstellingen naar content doelstellingen en een content strategie. Hierbij houden we rekening met de informatiebehoefte van uw klanten, uw concurrentieveld en uw positionering in de markt. Met deze training kunt u zelf uw content strategie formuleren en deze vertalen naar concrete acties

Voor wie: Business managers en (online) marketing managers
Duur: 4-8 uur

Zoekmachine optimalisatie (SEO, online marketing)

Om goed vindbaar te zijn in zoekmachines is kennis noodzakelijk op het gebied van content, linkprofiel en techniek van de website. Ook is het belangrijk te weten op welke zoekwoorden veel gezocht wordt door uw doelgroep. Deze aspecten komen aan bod in onze SEO training. De uitkomst is een praktisch overzicht met punten om een betere positie te krijgen in Google waardoor het aantal bezoekers vanuit zoekmachines zal toenemen.

Voor wie: (online) marketing managers
Duur: 4-8 uur

Content creatie voor zoekmachines (seo, online marketing)

In deze training leren we de personen binnen uw organisatie die verantwoordelijk zijn voor de creatie van content hoe ze content kunnen maken die hoger scoort in zoekmachines. We leggen de basis elementen van zoekmachine marketing uit en stellen daarbij de content centraal. Tijdens deze training leert u welke zoekwoorden het meest interessant zijn om content over te maken en hoe de opbouw van een artikel zou moeten zijn. Indien mogelijk nemen we uw bestaande content als uitgangspunt waardoor er direct concrete verbeteringen mogelijk zijn.

Voor wie: redacteuren, (online) marketeers
Duur: 4-6 uur

Zoekmachine advertising (SEA, online marketing)

Google Adwords biedt veel mogelijkheden om de juiste bezoekers naar uw website te krijgen met als doel leads te genereren of transacties te realiseren (webshops). Onze trainer geeft een uitgebreide uitleg over de werkwijze van Adwords, hoe effectieve campagnes aangemaakt kunnen worden en natuurlijk hoe u succes kunt meten. Adwords biedt vele mogelijkheden om doelgroepen te bereiken, we laten u graag zien wat Adwords voor u kan betekenen.

Voor wie: (online) marketeers
Duur: 1 dag

Google analytics (online marketing)

Google Analytics is de meest gebruikte webanalyse tool. Gebruikers krijgen inzichten in herkomst en gedrag van bezoekers. Ook kunnen ecommerce transacties gemeten worden en gekoppeld aan bronnen. Het kunnen werken met Google Analytics is essentieel om succesvol te zijn in online marketing.

Voor wie: (online) marketeers
Duur: 1 dag

WordPress voor redacteuren (technologie)

WordPress is wereldwijd het meest gebruikte cms. De gebruiksvriendelijkheid is een belangrijk voordeel van WordPress. In de praktijk zien we dat veel functies van WordPress die het systeem zo gebruiksvriendelijk maken onbekend zijn bij redacteuren en marketeers. In deze training helpen we u om het efficiënt (tijdsbesparend) met WordPress te werken en gebruik te maken van de vele handige plugins.

Voor wie: redacteuren en marketeers
Duur: 4 uur

Onze werkwijze

We stemmen onze trainingen af op onze klanten. Dit betekent dat we een intake gesprek hebben om de informatiebehoefte vast te stellen en de omvang van de groep te bepalen. De trainingen geven we in house. Dit betekent dat onze trainer de training op uw kantoor komt geven.

Meer informatie over onze cursussen?

Neem contact op