Nagedacht over strategie voor mobiel?

Online marketing

Er zijn maar weinig ondernemers die goed nagedacht hebben over een goede ‘strategie voor mobiel’. Is dat vreemd en onverstandig? Wij vinden van wel. De verwachting is namelijk dat over 5 jaar er een miljard euro aan bestedingen via mobiel wordt gedaan. Tegen die tijd zullen er meer aankopen via mobiel (tablet of telefoon) gedaan worden dan via desktops/laptops.

M-commerce is daarom een hot item in ecommerce land, echter voor ieder bedrijf is het belangrijk zich de vraag te stellen of mobiel een belangrijk communicatieplatform is of gaat worden. Je doelgroep is namelijk momenteel actief op mobiel en zal komende jaren actiever worden. Op social media is de overstap naar mobiel overduidelijk. Het aantal gebruikers op mobiel overtreft het gebruik via desktop/laptop.

Mobile advertising in de lift

Zitten alle marketeers te slapen? Nee, er is een duidelijke groei zichtbaar van mobile advertising en mobile search marketing en location based targeting. Het commercieel inzetten van mobiel groeit dus. Het hebben van eigen mobiele sites blijft onder MKB’ers erg laag, daar is nog een wereld te winnen. Het start natuurlijk met het hebben van een duidelijke doelstelling voor mobiel.

Vandaag kwam het nieuws dat nog steeds een hele grote groep mkb’ers geen website heeft. Dat is een gemiste kans. Veel potentiële klanten oriënteren zich immers via internet op een aankoop of een samenwerking. Ook verwacht je snel contactgegevens te kunnen vinden van bedrijven. Een eerste stap naar digitale zichtbaarheid is een goede website die uiteindelijk vertaald kan worden naar een mobiele site.