Hoe optimaliseert u de vindbaarheid van uw YouTube filmpjes?

Online marketing

Nadat u een promofilmpje voor uw bedrijf hebt gemaakt, is het belangrijk om deze naar uw eigen YouTube pagina te uploaden. Dit proces zelf is relatief eenvoudig, maar hoe u het filmpje beschrijft heeft een grote invloed op de vindbaarheid ervan.

U kunt de video daarom het beste benaderen alsof het een advertentie is. Er moet duidelijk kenbaar gemaakt worden waarom de klant uw product moet kopen, en hoe dit mogelijk is. Hiernaast moeten de zoekwoorden zorgvuldig gekozen worden.

De volgende drie stappen zullen de vindbaarheid van uw filmpje aanzienlijk verhogen. Kies een titel en beschrijving De titel moet pakkend zijn, net als een advertentie. Hiernaast behoort de beschrijving overtuigend genoeg te zijn om het filmpje te willen bekijken. Zet hier eventueel ook uw website en andere contactgegevens, zodat geïnteresseerden u direct na het zien van het filmpje kunnen benaderen.

Voeg de juiste zoekwoorden toe

Net als het vindbaar maken van uw website, heeft uw filmpje ook de juiste zoekwoorden nodig om gevonden te worden. Gebruik nuttige zoekwoorden die betrekking hebben op uw bedrijfsnaam en het product, maar ook andere populaire zoektermen. U kunt Google AdWords, een hulpprogramma voor zoekwoorden, gebruiken om u hiermee te helpen.

Kies een geschikte miniatuurafbeelding

Nadat uw video is verwerkt kunt u een miniatuurafbeelding uitkiezen die de bezoekers van YouTube zullen zien in hun zoekresultaten. Het is hier belangrijk om een goede eerste indruk achter te laten waardoor de bezoeker het filmpje wil bekijken. Een close-up van het product dat wordt gefilmd of van een (liefst aantrekkelijk) gezicht zijn hier ideaal voor.

De titel, beschrijving, de juiste zoekwoorden en een aantrekkelijke miniatuurafbeelding zullen ervoor zorgen dat de vindbaarheid drastisch omhoog gaat, maar ook dat meer en meer mensen uw filmpje zullen bekijken. Vergeet het filmpje niet te delen op uw sociale netwerken. Ook daar kan het worden gedeeld door kijkers.