Hoe wordt uw website toegankelijker voor mobiele gebruikers?

Online marketing

Als bedrijfseigenaar komt u er tegenwoordig niet meer onderuit: u moet uw website geschikt maken voor mobiele gebruikers. Er zijn meerdere manieren om dit te doen. U kunt uw huidige website aanpassen, of een speciale mobiele website laten bouwen. U kunt uw huidige website ook laten ontwerpen met adaptive en responsive webdesign. Het is goed om te weten welke het meest geschikt is voor uw situatie.

Uw website voor mobiele apparaten

Mocht het implementeren van adaptive of responsive webdesign een te grote investering zijn, dan kunt u in ieder geval uw website een beetje aanpassen voor mobiele gebruikers. Hier zijn twee opties voor.

1. Vereenvoudig uw website. Een eenvoudiger design en een groter lettertype is al een begin. Hiernaast moet u ervoor zorgen dat de meest belangrijke informatie bovenin uw website staat. Contactgegevens horen hier ook bij. Bovendien zullen grotere buttons het eenvoudiger maken voor mobiele gebruikers om met hun touchscreen te surfen op uw website.

2. Maak een mobiele versie van uw site. In plaats van uw website aan te passen kunt u ook een aparte site maken speciaal voor mobiele gebruikers. Een nadeel hiervan kan zijn dat deze moeilijker vindbaar is door zoekmachines vanwege de aparte .m domeinnamen.

Deze twee opties zijn in ieder geval al een stuk beter dan het links laten liggen van de mobiele gebruiker. Echter, adaptive en responsive webdesign zijn een nog betere optie.

Adaptive en responsive webdesign

Adaptive webdesign is de meest prijzige optie en wordt door veel grote bedrijven gebruikt. Bij een bezoek aan de website detecteert de website het type systeem van de gebruiker en past de website hierop aan.

Responsive webdesign is een meer betaalbare optie van de twee, waarbij de website is opgedeeld in blokken welke zich automatisch in grootte aanpassen aan het beeldscherm van de gebruiker.

Het belangrijkst is dat uw bedrijf niet achter blijft. Er wordt steeds meer mobiel gezocht, en dit zoekgedrag is impulsiever dan bij het gebruik van een laptop of desktop. Zorg dat uw klanten dus meteen vinden wat ze zoeken.