Optimaal gebruik maken van LinkedIn

Online marketing

De professionele netwerk website LinkedIn wordt tegenwoordig veel gebruikt door mensen die op zoek zijn naar een (betere) baan. Maar ook voor startende ondernemers kan deze website zeer nuttig zijn. Door de volgende drie functies van LinkedIn juist te gebruiken kan uw onderneming drastisch groeien.

1. Creëer direct geloofwaardigheid

Via de functie van “onderschrijvingen geven” kunnen specifieke vaardigheden van een persoon erkenning toegewezen krijgen. Deze functie is te vergelijken met een professionelere vorm van het “vind ik leuk”-concept van Facebook. Als dit veel gebeurt zal een bedrijf veel geloofwaardiger overkomen, zeker wanneer deze endorsements gegeven zijn door een expert in de specifieke sector.

2. Anticipeer en reageer op de acties van concurrenten

Op de LinkedIn pagina van bedrijven staat vaak de huidige koers van het bedrijf uitvoerig beschreven, maar zelfs toekomstige plannen kunnen vermeld staan. Het is daarom belangrijk om regelmatig de pagina’s van uw concurrenten te bezoeken. Hierdoor blijft u continu op de hoogte van de vorderingen van de concurrenten. U kunt hier uw eigen strategie weer op afstemmen, waardoor uw positie in de markt veilig gesteld wordt.
Echter is het wel altijd belangrijk om te onthouden dat uw concurrenten waarschijnlijk hetzelfde doen en uw pagina in de gaten houden. Hou dit in uw achterhoofd bij het opstellen van uw LinkedIn pagina.

3. Genereer nieuwe contacten en nieuwe klanten.

Op uw LinkedIn pagina kunt u zien wie de laatste vijf bezoekers zijn van uw pagina. Met de premium-functie kunt u alle bezoekers zien. U kunt hierna de bezoekers onderverdelen in mogelijke klanten, mogelijke werknemers, concurrenten en overige. Bij de eerste twee opties is het raadzaam om een uitnodiging te sturen, aangezien de interesse al gewekt is. Dit kan op den duur alleen maar zorgen voor meer positieve reacties en meer bekendheid voor uw bedrijf in de gewenste sector.